• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2013-05-14

Facebook borítókép - 20%-os szabály

Vizuális szempontból meghatározó (talán a legfontosabb) a Facebook oldal borítóképe (cover photo). Már csak azért is, mert más területen a Facebook nem nagyon ad lehetőséget az adott főoldal vizuális személyre szabására.

2013. március elején a Facebook módosította - többek között - a nyitólap borítóképre vonatkozó szabályokat (lásd: Facebook Pages Terms szabályzat III. B. pontját és a Text in Images segédletet).

A régi tiltás megszűnt, miszerint a cég nevén túl nem lehet szöveget (pl. felhívást, honlap és egyéb címet) megjeleníteni. Helyébe lépett viszont a 20%-os szabály, amely a borítóképen megjelenített szöveg mértékét a borítókép területének 20%-ában maximalizálja.

További borítóképre vonatkozó szabályok:
  • minden borítókép publikus,
  • a borítókép nem lehet félrevezető és nem sértheti más szerzői jogait,
  • a felhasználók nem bátoríthatók, hogy borítóképedet feltöltsék saját hírfolyamukra.

Paavo Schmid, egy svájci web-fejlesztő készített egy ingyenes online alkalmazást, amely segít leellenőrizni, hogy borítóképünk megfelel-e a 20%-os szabálynak. Az alkalmazás 5x5-ös területre osztja a feltöltött borítóképet, ha több mint 5 téglalap tartalmaz szöveget, akkor borítóképünk nem felel meg a 20%-os szabálynak:

Forrás: Social Media Examiner

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.